4 Ekim 2023 Çarşamba

TUTAMAM MISRALARI-Düşündüm

 04/10/2023(08:41-09:16)

       Bana yük olan her şeyden yavaş yavaş kurtulmaya başladım. Bana iyi geldiğini sandığım fakat bütün enerjimi, mutluluğumu sömüren herkesten ve her şeyden uzaklaştım. Bunun verdiği memnuniyetle uzun süre sonra ilk defa dinç uyandım. Kahvaltıyı geçiştirmek üzere çayımı, bisküvimi aldım ve yıllardır oturmaktan bıkmadığım ders masama oturdum. Hande Mehan açtım, günlerdir dinlemeye fırsat bulamadığım şarkıyı dinlemeye başladım. Perdeyi tamamen açtım, yarım kalmış manzarayı seyrettim. Kara taştan örme eski sokak duvarı mahalle boyunca uzanıyor. Peşi sıra karşıda gördüğüm Tutamseki Camii minaresi, evlerin görünmek için çabalayan duvar ve çatıları... Ve hepsine hükmetmeye çalışan, benimle birlikte çay molası veren gökyüzü... Seyrederken yine olur olmadık düşüncelere daldım. Daha önce perdeyi o şekilde açmadığımı anımsadım. Bu mutluluğun çok uzun sürmeyeceği hissine kapıldım. Sanki memnuniyetsiz duygulara alışmışım, acılar benden uzaklaşsa da ben koştur koştur yine o yöne gidiyormuşum gibi... Belki yaşamam gerekenlerden kaçmamam gerekiyordu. Belki de ağlaya zırlaya bütün olanlara göğüs germem gerekiyordu. Ağlamak olgunlaştırır, hüzünlerle yetişmem gerekiyordu. Buna rağmen bana sunulan yola karşı koyduğumda bundan tek etkilenecek olan ben değildim. Bütün her şeyi tek bir hatamla mahvedebilirdim. Her şey birbirine karıştı. Karıştıkça düşündüm. Düşündüm... Bu mutluluğun son durağı neresi? Düşündüm... Acaba zihnimdeki engellerin sebebi neydi? Düşündüm... Acılar bende temelli, mutluluklar bir heves kadar geçici miydi? Düşündüm... Düşündükçe karardı zihnim. Düşündükçe kayboldum. Düşündükçe kayboldu gün. Düşündüm... Düşündükçe ben, tutamam mısraları...

İçimde bir karaltı
Siyaha boyadım duvarları
Kaldırın önümdeki setleri
Ben kaldırdım gözümdeki perdeyi
Hep böyle uzaktan mı gülümser özgürlük?
Umutlar her zaman böyle yarım mıydı?
Asi bozkır serilmiş yere
Dinlenirken ağaç gölgesinde 
Neden taş duvarlar örülür aralarına?
Kederler de yarım kaldı en sonunda...
25/08/2021(08:45-08:53)



6 yorum:

  1. Yine güçlü fark edişler ve güçlü bir duygu aktarımı... Ve şarkı seçimi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Farketmek, önemli adımların başlangıcı...
      Şarkı da favori listemden. :)

      Sil
  2. Yoğun hislerin akımı ve açılan perdenin ardından görülenleri betimlemelerle, yazıya eklenmiş anlam yüklü şiir için tebrik ediyorum sizi. Beyninize, kaleminize sağlık olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yazıyı yazmak için sabırsızlıkla çok zaman beklediğimi itiraf etmeliyim.:) Güzel bir ürün çıkardığımı ve beğenildiğini bilmek çok güzel. Yorumunuz için teşekkür ediyorum.

      Sil
  3. Duygu dolu satırlar, teşekkürler arkadaşım. Bu arada sizi takibe aldım, bana da beklerim Efşa:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorum ve takibiniz için teşekkür ederim.
      Tabii ki ben de takip edeceğim. :)

      Sil

Yorumlarınız kendimi geliştirmeme yardımcı olacaktır. :)

Böyle miydim ¿

  Ben her zaman böyle miydim Böyle karanlık mı görürdüm dünyayı Dudaklarım hep böyle biçimsiz, mor Horlanmış menekşelere mi benzerdi Ellerim...

En Çok Okunanlar