8 Ağustos 2023 Salı

TUTAMAM MISRALARI - Son Damla

08/08/2023 (03:33-04:29-05:14-07:02)

     İnsanın yaşamak için sebeplere ihtiyacı vardır. Bazıları yaşamayı severler, bazıları sevdikleri için yaşarlar, bazıları da sevildikleri için yaşarlar. Bazı insanlarınsa yaşamak için pek bir sebebi yoktur aslında, zorunda oldukları için yaşarlar. "Yaşamak istemiyorum." diyemezler. "Yaşamak zorundayım." derler. Bu insanlar bir yere tutunmaya çalışır. Bazen bir insandır bu, bazen hayvan, bazense cansız bir nesne. Hatta bazıları sadece hayallere tutunur. Güya bir gün her şey düzelecekmiş. Hadi oradan? Nerede görülmüş? Olmayacağını kendisi de çok iyi bilmesine rağmen tutunmaya çalışır. 

     Bazen insanların arasında görünmezmiş gibi gezinirler, bazen gereksiz detaylara takılıp zaman geçirirler-bu detaylar zihindeyse zaman da zihni çürütür tabi-. Bazıları vardır hayvanlarla böceklerle konuşur-Hani duyunca garipsediğiniz, o kadar da değildir dedikleriniz... Evet, onlar gerçekten varlar.- Bazıları saatlerce uyur. Bazıları tavana bakar sanki bir tepki beklercesine... Öyle ya da böyle her biri sebep ararlar yaşamaya. O sebebi bulunca da kaybetmemek için kırk takla atarlar. Kendilerine yaşatılanı, çektikleri acıları unutmasalar da görmezden gelirler. Hele de saatlerce ağladıkları geceleri nasıl atarlar bir kenara, nasıl ihanet ederler çalınmış zamanlara! O son damla düşmesin diye ne çok emek harcarlar bu hayatta. Görmezden gelmelerini yadırgamayın. Sebepsiz kalmamak içindir duygusuz kalışları. 

     Ben de tutunacak çürük bir dal buldum kendime. Buldum demem de doğru değil, zorla fırlatıldım o yöne. O mu benim dalım, ben mi ona dalım? Anlamadım. Sanırım onun kalbi iyileşmeli önce. 

     Ağlamak kabullenmektir. Ağlamayı kabullendiğim bir gece... Son damla gözümde... Tutamam mısraları... 

İçimdeki son umut da 

Maziye karışacak

Hem de senin yüzünden

Önce sevinçlerimi kaybettim 

Sonra acılarımı

Sonra bütün öfkemi, kinimi

Tek tek bütün duygular kayboldu

Kim bilir hangi tellere takıldılar

Nerede hapsoldular

Can çekişeni

Hâlâ kurtarılmayı bekleyeni

Var mıdır içlerinde?

Sanmam!

Umutlar da kayboldu ya!

Gözümde son bir damla

O göz yaşı düşmemeli

O layık değil

Kimsenin ayaklarının altına 

Hem sen de düşersen gözümden

Ne anlamı kalır yaşamanın?..

23/12/2020

🌬️ Son Damla - Şiir

2 yorum:

  1. Kalem çok güçlü.

    Ve geçirgen, okura değiyor:)

    YanıtlaSil
  2. Yazılarımın etkileyici olduğunu bilmek mutluluk verici. Beğenmenize sevindim . Güzel yorumunuz için teşekkür ederim. :))

    YanıtlaSil

Yorumlarınız kendimi geliştirmeme yardımcı olacaktır. :)

Böyle miydim ¿

  Ben her zaman böyle miydim Böyle karanlık mı görürdüm dünyayı Dudaklarım hep böyle biçimsiz, mor Horlanmış menekşelere mi benzerdi Ellerim...

En Çok Okunanlar