28 Temmuz 2023 Cuma

TUTAMAM MISRALARI - Önsöz

28/07/2023 (00:08-01:06)

     Tutamam Mısraları... Yaklaşık iki hafta önce uykuya dalmadan evvel kendimle yaptığım münakaşa sonucu aklıma gelen ve nazım-nesir karışık yazacağım bu seriye başlama hevesine beni sürükleyen cümle. Kendimle yaptığım münakaşadan size bahsedip neden böyle bir seri yazdığımı kısaca anlatmak istiyorum. 

     Aslında ben her şeyi kısaca anlatmak istiyorum. Uzun uzun betimlemeler, daha önce duyulmamış etkileyici tamlamalar ve kelimeler elbette edebiyat severlerin vazgeçilmezidir. Yakın çevremdeki okuyucularım benim uzun yazılarımı severler. Özellikle öğretmenlerim edebiyat ödevlerimi merakla beklerler. Ben de çok severek ve özenerek yazar, güzel bir ürün çıkarmak için çabalarım. Her ne kadar uzun yazıları; kompozisyonları, öyküleri, romanları vs. çok sevsem de ruhumun kişiliği şiirdir. Şüphesiz her sanatçının en önemli gayesi içinde bastırdıklarını bir şekilde anlatmaktır. Ben de kendimi şiirle daha kolay ifade ettiğimi düşünüyorum. Çoğu zaman en yakınımdaki insana bile 'derdim var' diyemezken uzun uzun yazıp duygularımı herkesle paylaşmak bana zor geliyor. Bu yüzden benim sağ kolum nesirdir. Nazım ise bana bütün duygularımın, düşüncelerimin ve anılarımın geniş kapsamlı açıklaması olarak geliyor. Yani başlayacağım bu seri aslında şiirlerimin sözlüğü niteliğinde. Şiirlerim anlamı bilinmeyen kelimeler, hikayeleri ise anlamları...

     En basit duygular, düşünceler bile birer hikayedir. Hikayesini bilerek okuduğum şiirler her zaman etkilemiştir beni. Ben de şiirlerimi daha fazla anlamsız bırakmak istemedim. Derdimi anlatamama alışkanlığımın da kilidini kırmanın zamanı geldi diye düşünüyorum. Umuyorum ki derdimi daha iyi anlatabilir, kalplerinize daha güzel dokunabilirim.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız kendimi geliştirmeme yardımcı olacaktır. :)

Böyle miydim ¿

  Ben her zaman böyle miydim Böyle karanlık mı görürdüm dünyayı Dudaklarım hep böyle biçimsiz, mor Horlanmış menekşelere mi benzerdi Ellerim...

En Çok Okunanlar