18 Eylül 2024 Çarşamba

Gündem Hakkında (Gazze/Narin/Çocuklar)

 10/09/2024(01:03
     Gücümün yetmediği zulümleri kalbim sıkışarak izlemek zoruma gidiyor. Ne aklım yetiyor yaşananlara ne de vicdanım dayanıyor. Keşke diyorum, Gazze'yi kurtaracak önderlerden olabilsem. Dua etmekten başkasına gücüm yetse. Keşke diyorum masum bir çocuğu öldürenlere kısası getirecek güce sahip olsam. Ne kalbim sıkışırdı o zaman ne de aklım bulanırdı bu dünyanın kirinden. Gücüm yetmediğinde duaya sarıldım, zikire sarıldım, Kur'an'a sarıldım hep. Bugün de öyle yaptım. En son yine bir mealde nefes aldım...
الَّا إِنَّ لِلَّهِ مَا فِي السَّمَوَاتِ وَالْأَرْضِ قَدْ يَعْلَمُ مَا أَنْتُمْ عَلَيْهِ وَيَوْمَ يُرْجَعُونَ إِلَيْهِ فَيُنَبِّئُهُمْ بِمَا عَمِلُوا وَاللَّهُ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمٌ (64)
64. Bilmiş olun ki şüphesiz göklerdeki her şey, yerdeki her şey Allah'ındır. O, içinde bulunduğunuz durumu gerçekten bilir. Allah'a döndürülecekleri ve yaptıklarını Allah'ın onlara haber vereceği günü hatırla. Allah, her şeyi hakkıyla bilendir. (Nûr, 24/64)

3 yorum:

  1. 66 yaşım bitecek Ocak'ta 67 olacağım. Okuma yazma öğrendiğim ve ta 60'lı yıllarda Hayat Mecmuası vardı, orada okuduğum siyasi haberler Filistin- İsrail çatışmalarıydı. 70 yıldır bitmemiş bu ikisinin arasındaki savaş, bir 70 yıl daha bitmez, ben böyle anormal iki halk görmedim ömrümde. Bunlara 70 yıl BM bile bir şey yapamamış. Böyle durumlarda benim aklıma gelen tek çözüm iki ülkeyi tamamen ayırmak, bölmektir ancak belki o zaman bırakırlar savaşmayı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar. Öncelikle sağlıklı, uzun bir ömür diliyorum size. Yaşınıza ve tecrübelerinize saygı duyuyorum. Deneyimli insanlarla sohbetlerimi her zaman faydalı bulmuşumdur. Yorumlarınız benim için çok kıymetli.
      Bahsi geçen konuya gelecek olursak: İki millet arasındaki sorunlar 70 yıldan daha uzun bir geçmişe (Yahudiliğin tarihinden bahsetmek yanlış olmaz) dayanıyor aslında. Yakın geçmişe bakacak olursak 1948'de İngiliz mandasının son bulmasının hemen ardından Filistin topraklarında kurulmaya başlanan İsrail devletinden bahsedebiliriz. Aralarındaki çatışmaya savaş demeyi de doğru bulmuyorum. Keza Türk Ceza Kanunu'nda geçen Soykırım Suçu maddesi şu şekildedir:
      Madde 78 - (1) Bir planın icrası suretiyle, milli, etnik, ırki veya dini bir grubun tamamen veya kısmen yokedilmesi maksadıyla, bu grupların üyelerine karşı aşağıdaki fiillerden birinin işlenmesi, soykırım suçunu oluşturur:
      a) Kasten öldürme.
      b) Kişilerin bedensel veya ruhsal bütünlüklerine ağır zarar verme.
      c) Grubun, tamamen veya kısmen yokedilmesi sonucunu doğuracak koşullarda yaşamaya zorlanması.
      d) Grup içinde doğumlara engel olmaya yönelik tedbirlerin alınması.
      e) Gruba ait çocukların bir başka gruba zorla nakledilmesi.
      Yine uluslararası tanımına bakacak olursak soykırım, bir topluluğu belirli amaçlar uğrunda kural tanımadan yok etmek demektir. Dini ve siyasi boyutlarıyla değerlendirdiğimiz bu çatışma da savaş değil, tek taraflı kuralsız saldırılarla gerçekleşen bir soykırımdır. BM'in ise bir şey yapamadığını değil, yapmak istemediğini düşünüyorum. Daha çok desteklediği kanaatindeyim. Geçmişten bugüne Filistin - İsrail sınırlarına ait haritaları kıyasladığımız zaman, %100 toprak bütünlüğüne sahip Filistin Devleti'nin israil saldırıları ile %15'e kadar gerilediğini de görebiliriz. Yani söz konusu, yok edilmek istenen bir devlet. Devletleri ayırmak ne denli faydalı bir çözüm olur tartışılır tabii ki ama ben bu mücadelenin haklı hakkını Hakk'ın yardımıyla alana kadar biteceğini düşünmüyorum.
      Yorumunuz için teşekkür ederim. Amacım kesinlikle polemik yaratmak değil. Fikrimi paylaşmak istedim. Sağlıcakla kalın. 💛

      Sil
  2. Merhaba:)
    Nazik, güzel temenniniz, hakkımdaki güzel düşünceleriniz için teşekkür ediyorum.
    Evet 70 yıldan bile daha uzun sürüyor o yüzden bu iki ülkenin barışacaklarını hiç sanmıyorum. Bazıları Hamas'ın İsrail için çalıştığını söylüyor bilemem olabilir. Sonuçta yaptıkları eylemin böyle sonuçlar doğuracağını biliyorlardır. Etki=Tepki. Bilmiyorum ne olacak bunların sonu olan tüm daha önceki savaşlardaki gibi sivil halka, bebeklere, çocuklara hatta kediler, köpekler dahil zavallı canlara oluyor. Bir çözüm olsa keşke ama yok galiba. Amerika yıllardır İran'ı işgal etmek istiyor umarım bu yüzden böyle bir şeye kalkışmazlar. (Malum Irak, Libya, Suriye'ye demokrasi, özgürlük getireceğim diye çökertti, Suriye Rusya sayesinde dayandı yoksa orası da çoktan çökmüştü)
    Rica ederim, polemik yaratmak istediğinizi hiç düşünmedim bile. Siz de sağlıcakla kalın. ♥

    YanıtlaSil

Yorumlarınız kendimi geliştirmeme yardımcı olacaktır. :)

1 Ekim Salı - Müjganla Ben Ağlaşırız - (01/10/2024)

03/10/2024 (15:05-17:49)        Sabah erken uyanacağım için akşam erkenden yattım. Zaten uykusuzluk da vardı. Teheccüd vaktine kadar devam e...

En Çok Okunanlar